
Lettlest
Lettlest: Du får mer i trygd i år
Hvert år bestemmer staten hvor mye trygd skal øke. Det kalles trygdeoppgjøret. Nå er oppgjøret for 2026 klart.
2. juli 2026Niclas Tokerud
Her finner du saker som er enkle å lese.
Tekstene er korte. Språket er tydelig. Alle skal kunne lese nyhetene våre.

Lettlest
Hvert år bestemmer staten hvor mye trygd skal øke. Det kalles trygdeoppgjøret. Nå er oppgjøret for 2026 klart.
2. juli 2026Niclas Tokerud

LettlestOrganisasjon
Hva er rus? Hvilke rusmidler er lovlig å bruke og hvilke er ulovlig? Hvordan virker alkohol på kroppen? Hvorfor drikker noen alkohol? Hvordan er det når en du er glad i bruker mye rusmidler? Det er spørsmål URO snakker om når vi arrangerer Kurs om Rus.
13. mai 2026Camilla Melvoll Berntsen, Erik Johan Steenbuch, Lise Holm og Julie Maria Rasmussen

Lettlest
Hvert år bestemmer politikerne hvordan pengene i Norge skal brukes. Dette kalles statsbudsjettet. NFU har sagt klart ifra til politikerne på Stortinget. Vi mener at menneskerettighetene må komme først.
7. desember 2025Niclas Tokerud